دانلود فایل{دانلود پاورپوینت مدیریت جامع كیفیت TQM}

دانلود فایل /دانلود پاورپوینت مدیریت جامع كیفیت TQM/ بی اِن|دانلود فایل|41015203|bno34054059|دانلود پاورپوینت مدیریت جامع كیفیت TQM,مدیریت کیفیت جامع و تحول استراتژیک,مدیریت جامع کیفیت ppt,اهداف مدیریت کیفیت جامع,ابزارهای مدیریت کیفیت جامع,اهمیت مدیریت کیفیت جامع,ارزیابی مدیریت کیفیت جامع در سازمانهای دولتی,مدیریت کیفیت جامع در بانک
در حال حاظر فایل کامل و برتر با عنوان دانلود پاورپوینت مدیریت جامع كیفیت TQM آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.اسلاید ۱:

فلسفه مدیریت

ارتقای کیفیت از انتخاب فلسفه مدیریتی شروع می شود. در سفر بی پایان ارتقای کیفیت نقطه شروع برای تلاشهای ارتقای کیفیت در یک سازمان انتخاب آگاهانه یک فلسفه مدیریتی است. ابتدا باید مدیران ارشد سازمان از میان فلسفه های مدیریتی رایج فلسفه ای را برای جهت دادن به تلاشهای سازمان خود انتخاب نمایند .

اسلاید ۲ :

nباید توجه کرد که انتخاب درست اگر چه بسیار حائز اهمیت است ،ولی اگر قرار است فلسفه مدیریتی انتخاب شده موجب تحول اساسی در سازمان گردد اجرای صحیح آن کمتر از اجرای آن نمی باشد.

nمدیریت جامع کیفیت با داشتن ارکان فلسفی و اصول ساده و قابل درک و فراهم نمودن یک بستر طبیعی برای تلاشها شاید تنها گزینه در پیش روی مدیران باشد سه رکن مهم فلسفه مدیریت جامع کیفیت یعنی مشتری محوری فرایند گرایی و ارتقای مستمر هم در رأس یک سازمان و هم در قاعده آن قابل درک و اجرااست.

اسلاید ۳:

تعریف مدیریت جامع کیفیت

مدیریت جامع کیفیت فرایندی است متمرکز بر روی مشتریها، کیفیت محور، مبتنی بر حقایق، متکی بر تیمها که برای دستیابی به اهداف استراتژیك سازمان از طریق ارتقای مستمر فرایند ها، توسط مدیریت ارشد سازمان رهبری می شود.

n

اسلاید ۴:

ارکان فلسفی مدیریت جامع کیفیت

nفرایند گرایی: سازمان را فرایندی می بینیم که در آن همه افراد بصورت افقی در مراحلی از فرایند، قرار می گیرد.

nمشتری محوری: تمامی افرادی که روی فرایند کار می کنند و آنها که نتیجه فرایند را کسب می کنند در واقع همکار و شریک هستند.

nارتقای مستمر و فراگیر فرایندها و سیستمها: با تمرکز بر ارتقای عملکرد فرایندها و سیستمها و توانمند سازی کارکنان ،تلاش می شود فرایندها و سیستمها بطور دائم در جهت پاسخ به نیازها و انتظارات مشتریها بهبود یابند.

اسلاید ۵:

سیر تكاملی روند مدیریت كیفیت جامع (TQM)

۱- تلاشهای ابتدایی در ایجاد آگاهی در مورد كیفیت جامعه: امروزه صنایع بیشتر كشورهای پیشرفته در تب و تاب جنبش بهبود كیفیت هستند. این امر تا اندازه ای ناشی از پیدایش ژاپن به عنوان یك نیروی اقتصادی جهانی است و تا اندازه ای هم ناشی از افول آمریكا بعنوان سردمدار نیروی اقتصادی جهان آزاد است. در سالهای اخیر در آمریكا به شكل فزاینده یك تجدید نظر اساسی در صنایع و كسب كار شركتهای این كشور بوجود آمده تمركز این تجدید نظر برمقوله كیفیت وبهبود فرایند های مربوط آن است كه در شكل گیری روندی كه ما امروزه آن را «مدیریت كیفیت جامع» می نامیم نقشی بس موثر دارد.

پایه اولیه TQM))بوسیله ادوارد دمینگ كه یك دانشمند آمریكایی بود در سالهای پس از جنگ جهانی دوم در ژاپن پی ریزی شد. وی در تجدید حیات اقتصادی ژاپن كمك زیادی كرد تا آن كشور بصورت یك غول صنعتی و تولیدی دردنیا مطرح گردید.

اسلاید ۶:

۲- دمینگ و ژاپن : اقدامات دمینگ در آغاز بر پایه فنون آماری كنترل كیفیت قرار داشت كنترل آماری با بازبینی فرآیندها و
بهره گیری از داده های كنترل شده گسترده ای( شامل حدود بالا وپایین قابل پذیرش) برای یك فعالیت را مشخص می كند. چنانچه فرایندی در چارچوب این گستره قرار گیرد گفته می شود كه فرآیند زیر كنترل آماری است در غیر این صورت فرایند بیرون از كنترل بوده و باید بهبود لازم در آن بوجود آید تا یك فرایند قابل تكرار تلقی شود.

اسلاید ۷:

nپس از آن بحث اصلی دمینگ به زبان ساده این بود كه به موازات بهبود كیفیت هزینه نیز كاهش می یابد توجه بسیاری بر نظریه دمینگ شد و ازآن پس آشنایی با نظریه دمینگ به ویژه فنون روشهای كنترل آماری گسترش زیادی یافت و بسیاری از سازمانها از روشهای دمینگ در تهیه كیفیت ، سود می برند.

n

اسلاید ۸:

۳- روند TQM به دنبال آن است كه طرز برخورد و تلقی كاركنان و مدیران را چنان تغییر دهد كه آنان همواره بگویند خوب یا مطلوب بودن هرگز كافی نیست و باید بهبود كیفیت را در همه زمینه ها امری مستمر و دائمی تلقی كرد.
از هدفهای TQM تدوین یك تحول در سازمان است به شكلی كه مدیریت و كاركنان تنها به كارهای مربوط به شغل خود بسنده نكنند، بلكه مستمراً برای بهبود فرآیندها كه نهایتاً باعث بهبود فرآورده ها و خدمات می شود اهمیت دهند.

اسلاید ۹:

۴ -عوامل كلیدی TQM: TQM در مفهوم راستین خود چیزی بیشتر از كنترلهای آماری كیفیت است.
عوامل كلیدی TQM بطور كلی به شرح زیر است:
۱- تقدم و پیشگیری نقایص به جای كشف بعدی آنها.
۲- توجه و تأكید بر فرآیندهایی كه فرآورده یا خدمات را تولید می كنند. ۳- تعهد نسبت به بهبود مستمر این فرایندها.
۴- تعهد نسبت به نوآوری در فرآیند های تازه ی فرآورده ها.
۵- پذیرش این فلسفه كه TQM در برگیرنده تمامی تولیدها و كارهای سازمان است.

n

اسلاید ۱۰:

اصول T.Q.M:

n توجه كامل به نیاز های مشتری

n ارائه كالا بدون عیب و نقص

n مدیریت بر مبنای پیشگیری

n

n استفاده از فرآیند آماریspc

nتشخیص و تصحیح اشتباهات

n

مطالب فوق فقط متون اسلاید های ابتدایی پاورپوینت بوده اند . جهت دریافت کل ان ، لطفا ان را خریداری نمایید .